A Revolution in Manufacturing:The SMED System
Shigeo Shingo
Productivity Press, 1985.
Temel bilimleri çok iyi
kavramış, sorunların kök nedenlerini bulmada mahir ve iyileştirmeleri pratiğe
döken mütevaffa mühendisin önünde saygıyla eğiliyorum.
Kitap 1985’te yayınlanmış
olmasına rağmen Shingo, 1950’lerde bu konular üzerinde çalışmaya başlıyor.
Belki kitaptakilerin çoğu/bazısı şu anda satın alınan makinelerde standart
olarak var veya fabrikalarda bu uygulamalar yapılıyor, fakat burada Shingo’nun
üretimi, prosesleri nasıl gördüğünü ve analizlerini okuyabiliyoruz.
Yazar kimi yerlerde
“geçmişteki” ifadesini kullanıyor, “SMED olmadan” olarak da okuyabiliriz bunu
zira geçmişteki dediği uygulamalar hala ülkemizde mevcut, misal kalıp
değişimlerini telafi edebilmek için partilerin birleştirilmesi, siparişin
üzerinde üretim yapılması vs.
1900’lerin başında Toyoda
ailesinin üretime başlaması(Ohno da mutlaka incelenmeli), İkinci dünya
Savaşı’ının yıkımı, 1950’lerde SMED gibi düşüncelerin geliştirilmeye
başlaması,70’ler,80’ler,Dünyanın bir numarası Ford’un geçilmesi,dünyanın
çeşitli ülkelerinde fabrikaların açılması(Sakarya Toyota kaç
yılında?),mütevazilikler, Toyota üretim Sistemi’nin kötü yönleri/karanlık
noktaları,kalite sorunları… Toyota’nın hikayesi okunmayı fazlasıyla hak ediyor.
Kitapta şekiller ve
fotoğraflar da var,buraya eklenmedi. Özellikle ikinci bölümdeki gerçek vaka
çalışmalarında şekiller konuyu kavramada önemli, buraya eklenmedi. Kitapta
SMED’in türlü türlü faydaları kavramsal ve matematiksel düzeyde detaylandırılıyor,
burada bunlara girilmedi.
A Revolution in Manufacturing
Yayıncının Önsözü
Sanayi devriminin
liderlerine baktığımızda Shingo’yu Henry Ford,Thomas Edison vs gibi isimlerin
arasına katabiliriz. Shingo’nun mesajı, değişime cevap verebilen bir üretim
sistemi tasarlayabilirsinizdir. Gecikmeler, büyük parti-küçük parti vs. bütün
bunların geçmişte kaldı. İşlem haldeki stokların oranı %90 oranında
düşürülebilir, kalıp değişimleri dakikalara inebilir, bunu Shingo ispatladı.
“bu yapılamaz” artık geçmişe ait bir ifade.
Shingo ile ilk tanıştığımda
öğretisinin muhteşem gücünü anlayamamıştım. Kalıp değişimlerinin üretimin
sadece küçük bir yönü olduğunu düşünüyordum. Şimdi fark ediyorum ki ayar
zamanlarını kısaltmak darboğazları azaltır,maliyetleri düşürür ve ürünün
kalitesini arttırır. Bu açıdan bakarsanız, kalıp değişimi sürecin en önemli
ögesidir.
Bugün bile çoğu kişi kendi
imalatlarının “farklı” olduğunu, Shingo’nun yönteminin onlara uymayacağını
düşünür. Bu yanlış bir düşünce şekli, Shingo’nun yöntemleri herhangi bir üretim
sistemine uyar.
1981’de Japonya’da ikinci
sanayi çalışmamı gerçekleştirirken Shingo’nun “Study of the Toyota Production
system” kitabının bir kopyası elime geçti. Gezide Omark Industries’in başkanı
Jack Warne de benimle beraberdi.
Toyota Sistemi üzerine
İngilizce bir kitap bulmak bizi heyecanlandırdı, Jack 500 tane sipariş verdi ve
Omark’taki tüm yöntecilere dağıttı. Shingo’nun yöntemleri şirket içinde
uygulandı ve ayar zamanları düştü,verimlilik arttı,stoklar azaldı vs.
Japonya’daki gezinin bize
faydası bu ilkelerin basitliğini ve uygulanabilir olduğunu kendi gözlerimizle
görmek oldu. Presteki bir delme operasyonu için ayar zamanını 3 dk. olarak
gördükten sonra “ bu imkansız” diyemezdik.
Shingo bize, “ Bir şey
yapılamaz varsayımına olan yaygın kanaate rağmen biz üzerine eğilindiğinde ve
kafa yorulduğunda işlerin yapılabilmesine olanak veren çok çeşitli çözümler
bulabildiğini gördük” anlayışını öğretti. Bize işlerin neden o şekilde
yapıldığını keşfettirerek nasıl değiştirilebileceğini de gösterdi.(He helps us
discover why things are done so that we may change how things are done.)
SMED sistemini uygulayan bir
işletmenin yöneticisi, “önceden bir öneri geldiğinde biri çıkar ve bunun neden
olamayacağını anlatırdı. Bir çok fikir daha doğma aşamasında biterdi. SMED ile birlikte işlerin nasıl
yapılabileceğini ve fikirlerin uygulamaya dökülmesini öğrendik.
Shingo “Makineler boş
durabilir ama işçiler asla” der. Japonya’da son beş yılda yüzün üzerinde
fabrika gezdim ve hiçbir yerde çalışan bir makinayı seyreden bir işçi görmedim.
ABD’deki fabrikalarda ise tam tersine hiç şahit olmadım. Shingo genelde işçilik
maliyetinin makine maliyetinden yüksek olduğunu düşünür ve bu nedenden Japonya’da
kimseyi boş bırakmazlar…
Shingo’dan birkaç düşünce;
- Üretimden sorumlu yönteciler şunu anlamalıdır: Satılabilecek ürünü üretecek bir strateji uygun bir stratejidir.
- Öyle bir üretim sistemi kurun ki pazar talep değişimlerine israf yaratmadan cevap verebilsin ve doğası gereği maliyetleri düşürsün.
- SMED örneği organizasyondaki diğer geliştirme faaliyetlerine de uygulanabilir.
- Ayar, üretilen ilk ürünün hatasız olmasını sağlamalıdır. Çıkacak ürünün hatasız olacağından emin olmadan ayar zamanlarını düşürmek mantıklı değildir.
- İdeal ayar hiç ayar yapmamaktır. Gerektiği zamanlarda da tek dokunuş hareketi ile yapılabilecek şekilde tasarlanmalıdır.
- Bir şeyi nasıl yapacağınızı çözemediyseniz makinelerinizle konuşun.
Norman Bodek
Yazarın Önsözü
Kesinlikle inanıyorum ki
SMED JIT’e ulaşmak için en etkili yöntemdir.
Tecrübelerime göre, çoğu
kişi 4 saatlik bir kalıp değişiminin 3 dakikaya inebileceğine inanmaz. Fakat
SMED üç temel özelliği ile imkansızları mümkün kılar.
- Üretim hakkında basit/temel düşünce sistemi
- Gerçekçi bir sistem
- Pratik bir yöntem
Bunların tümüyle hazmedilmesi
hemen herkesin SMED’i uygulayabilmesini ve verimli sonuçlar almasını
sağlayacaktır.
SMED’in mevcut üretim
sistemlerini dönüştürmede büyük yardımları olacağına eminim, ve umarım
anlamakla kalmaz işyerinizde de bunları pratiğe dökersiniz.
Giriş
Fabrika ziyaretlerimde ana
problemlerin ne olduğunu sorduğumda aldığım cevap çeşitli ve düşük hacimle
üretimler oluyordu. Biraz deştiğimde asıl sorunun kalıp değiştirme olduğu
ortaya çıkıyordu. Küçük partiler halinde çeşitli mallar üretmek sık kalıp
değişimini gerektiriyordu.
Kalıp değişim sayısı
azaltılamasa bile kalıp değişim zamanları azaltılabilirdi. SMED, kalıp değişim
zamanlarının tek haneli rakamlarla ifade
edilmesidir. Her kalıp değişimi on dakikadan az sürmese de bu, sistemin
amacıdır.
SMED sistemini geliştirmek 19
yıl aldı.1950’de Toyo Industries’de geliştirme çalışmaları yaparken başladı.
İlk kez orada kalıp değişiminin iç-makine durdurulduğunda- ve dış-makine
çalışır haldeyken- olarak ayrılabileceğini fark ettim. Mesela yeni kalıp prese
ancak makine durduğunda takılabilir, fakat civatalar makine çalışır haldeyken
de montaja hazırlanabilir.
1957’de Mitsubishi’de kalıp
değişim geliştirmelerine çalışırken yaptıklarımız 1969’da Toyota’dan teklifin
ilk nüveleriydi. 1000 tonluk bir presteki 4 saat süren kalıp değişimini üç
dakikaya indirmem isteniyordu. Burada yıllarca bunun üstünde çalışırken birden
iç ayar’ın dış’a çevrilebileceği fikri doğdu.
SMED bir teknikten çok
üretimin kendisi hakkında yeni bir düşünce biçimidir.
Sy 5
Üretim kabaca şöyle özetlenebilir:
1.Ambarda hammaddeleri
depola
2.Hammaddeyi makinanın
yanına getir
3.Makina yanında stokla
4.Makinada işle
5.Bitmiş ürünleri makinanın
yanında depola
6.Ürünle kontrol et
7.Ürünleri mamül depoya
sevket
Üretimi kabaca 4’e
ayırabiliriz;
1.İşleme
2.Kontrol
3.Taşıma
4.Depolama
Depolama da kendi içinde 4’e
ayrılabilir;
1.Hammadde stok
2.Bitmiş ürün stok
3.İşlem görmeyi bekleyen
parti stoku
4.İşlem görmeyi bekleyen tek
bir parça stoku
Üretim sürecinin her bir
safhası(işleme,kontrol,taşıma ve stok)na karşılık gelen bir operasyon vardır.
Her bir operasyonun dört alt kategorisi vardır: “Ayar”,”asıl”,”yardımcı” ve
“marjin toleransı”(margin allowance).
Mesela “asıl operasyon”
aşağıdakileri içerir;
- İşleme: Şaftın işlenmesi
- Kontrol:Mikrometre ile şaft çapının ölçülmesi
- Taşıma:Şaftı bir sonraki makineye sevketmek
- Stok:Şaftı bir araba üstünde istiflemek
Aynı analiz kalıp
değişimlerine de uygulanabilir.
Sy 11
2
Geçmişteki Kalıp Değişim Operasyonları
Öncelikle bu kitapta
kullanılacak tanımı verelim;
Küçük parti(lot):500 birim
veya az
Orta:501-5000 birim
Büyük:5000’den büyük
Sy 34
Aşama 1:İç ve Dış Ayarı Ayırmak:
Kontrol Listesi Kullanmak:
Her bir makine için özel
kontrol listesi hazırlamak çok önemlidir, üretim alanı için genel bir kontrol
listesi hazırlamaktan kaçının; kafa karıştırıcı olabilir veya kaybolmaya
müsaittir.
Fonksiyonel Kontrolleri Yapmak
Kontrol listesi gereken
parçaların olması gerektiği yerde olup olmadığına karar vermede kullanışlıdır
ancak gerekli sırada olduklarını göstermez. Dış ayar esnasında fonksiyonel
kontrolleri de yapmak gerekir.
Bunun yapılmaması dış ayarda
gecikmelere neden olur, bir ölçü cihazı doğru çalışmıyordur veya bir mastar
uygun değildir. Özellikle, metal ve plastik kalıplarındaki yetersiz tamirler
deneme imalatlarında fark edilir. Takılmış kalıp tekrar sökülür ve bu da ayar
zamanını kayda değer ölçüde uzatır.
Bazı tamirler öngörülenden
uzun sürer, tamir bitmeden ayar başlar. Hatalı parçalar çıkmaya başlayınca
kalıp acele ile sökülür, imalat durur. İç ayar başlamadan önce tüm tamirler
bitirilmelidir.
Kalıplar ve Diğer Takımların Taşınmasının
Geliştirilmesi
Kalıpların taşınması dış
ayar olarak yapılmalıdır, makine otomatik çalışıyorsa operatör, değilse diğer
bir işçi kalıbı depoya götürmelidir.
Çalıştığım fabrikaların
birinde büyük bir presteki kalıp hareketli bilyalar üstünde makinadan
çıkarılıyordu. Kalıba bağlı bir tel ve
vinç vasıtasıyla depoya taşınıyordu.
Ustaya bir dizi öneride
buludum:
- Yeni kalıbı önceden vinçle makine yanına getir
- Eski kalıbı makinenin yanına kaydır,
- Yeni kalıbı presin üstüne koy, operasyona başla
- Sonra, eski kalıba bir tel tak ve depoya taşı
Usta
“ bu iyi değil, teller iki kere takılmak zorunda ve bu da verimli değil” dedi.
“Fakat,
eski ve yeni kalıbı taşımak 4 dakika 20 saniye sürüyor, eğer pres bu süreyi
çalışarak geçirirse, bu sürede sen 5 parça daha basabilirsin. Hangisini tercih
edersin teli bir kere bağlamayı mı, fazladan 5 parça üretmeyi mi?” diye
cevapladım. Yeni sistem devreye girdi. Bu örnek insanların büyük işlerle
uğraşırken küçük verimlilik noktalarını nasıl kaçırdığını gösteriyor. Daha
derin bir bakışla bu saha yöneticilerinin iç dış ayarları bütünüyle anlamaları
gerektiğini gösteriyor.
AŞAMA
2:İÇ AYARI DIŞ AYARA ÇEVİRMEK
İlk
adım, operasyon koşullarını önceden hazırlamaktır.Bunun için birkaç örnek
vereceğiz;
Pres
Dökümlerdeki Deneme Üretimleri
Deneme
üretimleri genelde iç ayar olarak gerçekleştirilir.Soğuk kalıplar makineye
bağlanır ve ergiyik metal enjekte edilerek ısıtılır. İlk döküm yapılır, tabiî
ki ürün hatalıdır.
Gaz
veya elektrik ısıtıcıları kullanılmış olsa ilk seferde uygun parça üretilmiş
olurdu. Genel söyleyecek olursak bu iç ayardan otuz dakika kurtarır.
Üretkenliği
arttırdığı gibi,ilk deneme imalatlarının da yeniden eritilmesine gerek kalmaz.
Bir
fabrikada ocağın üstüne özel bir yer yapıldı ve ocak ısısından faydalanılarak
kullanılacak kalıplar önceden ısıtıldı, tek maliyet kalıplar için özel bir yer
yapmaktı.
Başka
bir yerde, plastik kalıpları soğutma kanallarından sıcak su geçirilerek
ısıtıldı. Mobil buhar üreteci için yapılan yatırım 826 $’dı.
Diğer
bir yerde parçalar bir boya tankına daldırılıyordu, ikinci bir tank yapıldı.
İlk tank işlem yaparken, ikincisi ısıtılıyordu. Birincinin işi bittiğinde
ikincisi devreye sokuluyordu. Böylelikle boyanın ısınması için beklemek gerekmiyordu.
Burada ayrıca bir askı yerine ikinci askı kullanarak da zaman tasarrufu
yapıldı. İlk askının boşaltılması beklenmiyordu.
Sy
41
Progresiv
tip bir preste forklift rulo sacı getiriyordu. Hammadde bittiğinde forklift
sayısının yetersiz olması nedeniyle hammadde bekleniyordu. Yedek sac rulosu
için bir tutucu yapıldı, hammadde bittiğinde operatör basit bir şekilde yedek
ruloyu çekiyordu. Şekil 4-3
Fonksiyonun Standart Hale Getirilmesi
Ayarların
standart hale getirilmesi herkes için çekicidir, bütün makine parçalarının ve
takımların ölçülerinin standart hale getirilmesiyle bu yapılabilir fakat bu
israfa yol açar. Kalıplar gereksiz yere büyük yapılır.
Tersine,
takımlar ve parçalar ayar işlemleri açısından gerekli fonksiyonları itibariyle
standart hale getirilebilir bu da fonksiyonel standartlaştırmadır.
Bunu
yapmak için her bir fonksiyon analiz edilir ve tek tek ele alınır.
Operasyonlar, bağlama, merkezleme, ölçme, tutma ve yük tutma gibi temellerine
ayrılır. Mühendis bunların hangilerinin standart hale getirileceğine karar
verir.
Bir
şeyi değiştirmenin en hızlı yolu elbette değiştirmemektir. Transfer presin
besleme çubuğu üç şey yapar
·
Parçayı tutar
·
Parçayı bir
sonraki operasyona gönderir
·
Besleme çubuğunu
ilk pozisyonuna çeker
Bu örnekte sadece parçayı
tutma fonksiyonu parçaya göre değişir, bütün bir besleme sistemini değiştirmeye
gerek yoktur.
Sy 93
6 Basic Examples of SMED
Metal Presleri
Tek İşlem Presleri
Aşağıdakiler kalıp değişim
zamanlarını azaltmak için geliştirilmelidir,
- Vuruş yükseklik ayarları
- Kalıp merkezleme
- Kalıp bağlama
- Makinalar arası kalıpların hareketi
- Kalıpların depodan makine yanına taşınması
Vuruş Yükseklik Ayarları
Vuruş yükseklik ayarı,
presteki ayarlardan en önemlilerinden biridir.Delme küçük oranlarda da olsa bir hatayı kaldırabilir fakat bükme
gibi işlemlerde hassasiyet önemlidir.Eğer presin hareket yolu uzun olursa bu
sefer de kalıp parçalanır.Bundan dolayı önce küçük mesafeler ayarlanır,sonra
yavaş yavaş arttırılarak son ayar bulunur.Bu da yetenek gerektiren sıkıcı uzun bir
iştir.
sy94
Vuruş yüksekliği için ayar
ihtiyacı her şeyden önce kalıp yüksekliklerin farklı olmasında kaynaklanır.
Demek ki kalıp yükseklikleri standart hale getirilirse vuruş yüksekliği ayarı
da elemine edilmiş olur.
Kalıp Merkezleme
Sy 97
Makinalar arası kalıpların hareketi
Küçük kalıplar elle sökülüp
bağlanabilir, büyük kalıplar hava yastıkları, bilyalar yardımıyla hareket
ettirilir. Daha fazla bilgi için chapter 5’e bakınız.
Büyük kalıplar sözkonusu
olduğunda iki forklift hazırlamak da bir seçenektir.forkliftlerden biri işi
biten kalıbı çıkarır, diğer yeni kalıbı yerleştirir.Bu da zaman kazanmak için
iyi bir yöntemdir.
Kalıpların Depodan Makine Yanına Taşınması
Bu işlem dış ayar olarak
değerlendirilmelidir.
Sy 104
Plastik Şekillendirme Makinaları
Plastik kalıplama makineleri
metal preslerinden sadece kalıpların bağlanması yönüyle değişiktir. Plastik
makinalarında kalıplar yatay bağlanır. Dolayısıyla metal kalıplarındaki
stratejiler plastik kalıplar için de geçerlidir.
Bu bölümde kalıp
yükseklikleri, kalıp yerinin ayarlanması ve bağlantı noktası kalınlığı ile
ilgileneceğiz.
Sy 105
Kalıp Yüksekliklerinin Standart Hale Getirilmesi
Sy 109
Hammadde Değişimi
Bir üründen diğerine
geçerken siloda ilk partiye yetecek kadar hammadde bırakılmalıdır. Kalıp değişimi
yapılmadan hemen önce vida-kovanda ikinci hammadde olacak şekilde
ayarlanmalıdır.Bu şekilde kalıp değişimi akış(streamlined) haline getirilmiş ve
ilk hammadde daha az israf edilmiş olur. Ayrıca günlük üretim planı da açık
renklerden koyu renklere doğru hazırlanmalıdır. Bu basit yaklaşım boya
kirliliğini de minimize edecektir.
Sy 110
Siloların Değişimi
Siloların renk ve hammadde
değişiminde temizlenmesi uğraştırıcı bir iştir. Kurutucu bağlı silolarda bu
daha da zordur. Burada birden fazla silo kullanıma sokulabilir, temizleme
yerine değiştirme yöntemi kullanılmış olur. Bir firma için askıda silo
geliştirdim. Hammaddeyi sıcak hava akışında asılı tutarak 1 saatlik kurutmayı 5
dakikaya indirdim.
Her çevrimde sadece bir
çevrimlik hammaddenin kurutulması gerektiğinden 5-10 enjeksiyonluk malzeme
siloda tutuldu. Hammadde kaynağından(tankından) düzenli besleme olduğu müddetçe
küçük bir silo yeterli olacaktır; temizlik de basitleşmiş olur. Hatta silo
yedek silo ile değiştirildiğinde operasyon daha da basitleşir.
S Kalem Şirketi’nde merkez
etrafında dönebilen ikili silo kullanılır, bu yöntemle her bir hammadde için
özel silolar kullanılır. Elleçleme de basittir çünkü küçük silolar 100 mm. x 200 mm. boyutlarındadır.
Kovan-Vida’yı Temizlemek
Hammadde ve renk değişimlerinde
vida-kovanı temizlemek zor bir iştir, bunun için özel temizleme maddeleri(purging
agent) kullanılmalıdır. Fakat bu konu hızlandırılması gereken bir süreç olarak
daha detaylı çalışma gerektirmektedir.
Soğutucu Hortum Değişimi
Soğutucu hortum bağlantıları
tek hareketle açılıp kapanır özellikte olmalıdır.
Kalıp Ön Isıtma
Kalıpların önceden
ısıtılması gerekiyorsa sıcak suyun kalıp içi soğutma kanallarından geçirilmesi
gerekir. Diğer bir yöntem elektrik ısıtıcıların kullanımıdır.
Kalıpların önceden ısıtılması
iç ayardan önemli ölçüde zaman tasarrufu sağlar.
Plastik makine kalıp
değişimleri de metal kalıplara benzer yöntemlerle iyileştirilebileceğinden o
bölümlere bakılması gerekir.
Sy 117
Kalıp değişimlerinin basit
hale getirilmesi kalifiye elemana duyulan ihtiyacı yok eder.
Fransa Citroen fabrikasında
bir kalıp değişimini izledim. SMED ile daha önce usta tarafından bir buçuk
saatte yapılan bir değişimi, sıradan bir işçi yedi buçuk dakikada
yapabiliyordu.
Fabrika müdürüyle odaya
döndüğümüzde,adam ”Geçenlerde garip bişey fark ettim, elemanın biri makinesini
temizliyordu. Ayarlardan önceden usta tarafından yapılıyordu, operatör de başka
bir makinede çalışmaya devam ediyordu. Böyle operatörler sürekli sirküle
olduğundan kimse makinesini sahiplenmiyordu. Daha önce kimseyi böyle makine
temizlerken göremezdin üstat” dedi.
Sy 131
Matsushita Elektrik
Tornada Kesici Uçların Değişimi
Çamaşır makinalarındaki millerin
işlenmesi için torna kullanılıyor. Kesici uçların değişiminde ölçü ayarlaması
için ince ayarlar yapılıyordu, bu uzun zaman alıyordu. Ayar hataları da parça
ölçülerinde hatalara neden oluyordu.
5 aylık bir süre
içerisinde(1982 yılında) iyileştirmeler yapıldı.
İyileştirmeden önce kesici
uçlar makine içinde değiştiriliyor ve ince ayarlar burada yapılıyordu. Yeni
durumda takım tutucuları makineden çıkartıp dışarıda bir komparatör(ölçü
cihazı) ve bağlandığı bir aparat ile değişim ve ölçü ayarı yapılıyor.
İşlem 15 dakikadan 5
dakikaya düştü, ürün ölçü hatası da sıfıra indi. Yapılan yatırım, 15.000 yen/62
USD.
Sy 145
Enjeksiyon Kalıplarında SMED
Soğutucu Hortum
Bağlantılarının Basitleştirilmesi
Soğutucu su için önceden
ondan(10) fazla bağlantı gerekiyordu. Kalıba su vanası takılarak, bir sabit,
bir hareketli, ikisi için de tahliye olmak üzere 4 bağlantı ile
uygulama basitleştirildi. Bağlantı hataları,
su ayarı hataları elemine edildi.
Vida Geliştirmeleri
Bağlantı meselesini sıfırdan
düşünmek en iyisidir,vidaya etki eden kuvvetlerin büyüklüğünü ve yönlerini
hesaba katarak.
Şekil 11-1
Vidaları düşünerek ayarda
kullanılan aletler için çözümler üretmek önemlidir;
- Alet çeşitliliğini azaltın, vidaları tek tip yapın
- Operasyona mani değilse anahtarları civatalara bağlayın
- Aletleri yakında düzenli olarak tutun, aletleri panolarda beraberce dizin
Bunlar zaman
kazandıracaktır.
1 yorum:
Yıllardır sektörde hizmet verdiğimiz ve uzmanlaştığımız boya dekorasyon hizmetlerimiz yanı sıra artık otopark çizgisi, yol çizgisi, iş sahalarındaki uyarı ve ikaz sistemleri ve çizgileri hizmetini de yürütmekteyiz. Can Otopark çizgisive Yol Çizgisi olarak yaptığımız işler: Tek kompenantlı yol çizgisi, çift kompenantlı yol çizgisi, yol ve otopark çizgileri, duvar ve kolon şeritleri, forklift yoluduvar zebra veya ofset taramaları, hız kesiciler, iş sahaları iş güvenliği çizgileri- fabrikalar, kolon numaralandırma, kolon ve duvar taramaları, engelli işaretleri, spor sahaları, yaya geçitleri, yönlendirme okları ve epoksi zemin kaplama, beton silimi ve beton parlatma hizmetlerini müşteri memnuniyetini ön planda tutarak gerçekleştirmekteyiz.
Yorum Gönder